نکات مهم هنگام خرید سینی نشا برنج با کیفیت

نکات مهم هنگام خرید سینی نشا برنج با کیفیت

مواد مصرفی در تولید سینی نشا برنج


در همین ابتدا به این نکته کاملا توجه کنید: "سینی نشا در ایران با مواد گرانول پلی پروپیلن (P.P.) نو (غیر بازیافتی) ساخته نمی شود" و اگر در حالت استثنا تولید شده باشد رنگ و سطح آن کاملا براق خواهد بود و هزینه تولید آن نیز بسیار گران می شود ( حدودا ۳ تا ۴ برابر قیمت سینی نشاهای تولید شده با گرانول بازیافتی) که نه صرفه اقتصادی دارد و نه مزیت خاصی به سینی نشا برنج اضافه می کند. لذا در هنگام خرید به ادعای تولید سینی نشا برنج با مواد پلی پروپیلن نو و قیمت تمام شده آن دقت فرمایید. (که نویسنده این مطلب خرید این نوع سینی ها را بجز برای استفاده های خاص و آزمایشگاهی در تعداد محدود توصیه نمی کند).

نکات مهم در انتخاب سینی نشا برنج خوب


حال با توجه به نکته بالا که تمام سینی های نشا موجود در ایران با ماده پلی پروپیلن بازیافتی و ترکیب آن با درصدی گرانول پلی اتیلن ساخته می شوند، نیاز است تا در بین انواع سینی های نشا برنج ساخته شده بهترین را انتخاب نماییم که در ادامه به برخی موارد که می تواند به ما در خرید یک سینی نشا خوب کمک کند می پردازیم.

خریداران و کشاورزان عزیز دقت فرمایند که ترکیبی از موارد ذکر شده در این مطلب، کیفیت سینی نشاء برنج را تعیین میکند و نه صرفا یک یا دور مورد از موارد ذکر شده.

۱ـ طراحی قالب


طراحی قالب تزریق پلاستیک سینی نشا برنج از دو جهت اهمیت فراوانی دارد. اولا از نظر ابعاد که ابعاد داخلی  آن باید عرض ۲۸.۵، طول ۵۸.۵ و ارتفاع ۳ سانتی متر داشته باشد. ثانیا طراحی جزئیات و پل های تحتانی، کناری و چیدمان آن ها بسیار اهمین دارد. برای مثال شما میتوانید دو سینی نشا برنج با مواد اولیه کاملا مشابه (بجز وزن کاملا مساوی) پیدا کنید که یکی از آنها بسیار زود دفرمه (deformed) شده و یا به سادگی در اثر فشار یا ضربه می شکند اما دیگری بسیار مستحکم و تحمل بالایی در مقابل ضربات عادی و فشارهای حمل داشته باشد.

۲ـ نوع و تعداد سوراخ های کف سینی


سوراخ های موجود در کف سینی نشا برنج هم از نظر تعداد و هم از نظر قطر بسیار اهمیت دارند. تعداد کافی (نه کم و نه زیاد) و قطر استاندارد حدود ۳ میلی متر برای سوراخ ها هم در کیفیت پرورش نشاء برنج و هم در ماندگاری و عمر مفید سینی نشا اهمیت دارد. بدون صورت که تعداد کم سوراخ ها باعث عدم عبور آب از کف سینی شده و می تواند در دوره پرورش نشا موجب قارچی شدن یا آسیب به نشا شود. همچنین تعداد زیاد یا قطر زیاد سوراخ ها می تواند موجب کاهش مقاومت و شکننده شدن سینی در صورت عدم رعایت سایر نکات مقاومتی در طراحی قالب سینی گردد. لذا قطر استاندارد و مناسب سوراخ ها ۳ میلی متر پیشنهاد می گردد.

در رابطه با فاصله سوراخ ها از هم نیز حداکثر ۴.۵ سانتی متر پیشنهاد میگردد که با توجه به طراحی و جایگذاری سوراخ ها در کف سینی نشا برنج بیشترین فاصله دو سوراخ نزدیک به هم نباید از این مقدار بیشتر باشد.

توجه گردد با توجه به ابعاد سینی نشاء برنج و استاندارد فاصله و قطر سوراخ ها، تعداد سوراخ های کف سینی حداقل باید ۶۰ عدد باشد و تعداد حداکثر آن با رعایت حفظ استحکام سینی میتوان تا حدود ۱۲۰ سوراخ نیز برسد و تمام سینی ها با تعداد سوراخ در این بازه استاندارد خواهند بود.

۳ـ انعطاف پذیری سینی نشاء برنج (flexibility)


برخی فروشندگان انعطاف پذیری زیاد سینی نشاء برنج را مزیت می دانند و برخی برعکس انعطاف پذیری کم سینی را مفید می دانند. از نظر علمی انعطاف پذیری سینی نشا برنج تا حدی خوب است که قادر باشد در شرایط استفاده حداقبل وزن ۵۰ سینی نشا پر شده از خاک را که روی هم قرار گرفته اند تحمل نماید. پس پیشنهاد می گردد حد واسط انعطاف پذیری سینی نشا در در خرید سینی نشاء برنج در نظر بگیرید. به این نکته هم توجه کنید که انعطاف پذیر نبودن لزوما به معنی استحکام بالای سینی نشاء برنج نبوده و می توانند موجب شکننده شدن سینی در مقابله با ضربه های احتمالی یا حمل آن گردد که می تواند موجب از دست رفتن هزینه خرید سینی نشاء گردد.

۴ـ تعداد مکان های تزریق (تعداد راگ قالب)


هرچه تعداد سوراخ ها یا مکان های تزریق (که به آنها راگ نیز می گوییند) بیشتر باشد اصولا می تواند عاملی از کیفیت ساخت بهتر و ایجاد خمیدگی کمتر در سینی نشاء برنج تولید شده (صاف بودن و یکدست بودن سطح سینی) باشد. این مورد از این جهت اهمیت دارد که هنگام خرید باید توجه نمایید که سینی های نشاء برنج سطح صاف و یکدست داشته باشند و دچار خمیدگی نشده باشند تا به درستی هرچه بیشتر بر روی یکدیگر نشسته و حمل و نقل یا نگهداری سینی نشا برنج را برای شما آسان تر کنند.

در مقاله زیر می توانید روش های مفید در نگهداری و افزایش عمر مفید سینی نهای نشاء برنج را در مجله اینترنتی فریدونکنار مطالعه نمایید.

۵ـ مقاومت در مقابل فشار و وزن


برای تست این موضوع یک سینی را بر روی سطح صاف و به صورت معکوس قرار می دهید. چنانچه با فشار کف پا بر روی سطح سینی سلامت آن حفظ شد، استحکام سینی نشا برنج مناسب است ولی برای تست بهتر مقاومت سینی نشاء برنج باید وزن را بر روی بسته سینی نشاء برنج بیاورید، درصورت انعطاف پذیری مناسب سینی و نشکستن در اثر فشار وارده (وزن یک انسان) سینی از نظر مقاومت مورد تایید می باشد.

۶ـ طراحی مناسب برای قفل شدن سینی ها روی یکدیگر

نکته آخری که در انتخاب و خرید یک سینی نشا برنج با کیفیت به آن اشاره خواهیم کرد، بررسی طراحی مناسب سینی نشاء برنج برای چفت و بسط شدن مناسب سینی ها بر روی یکدیگر است. اهمیت این نکته از این نظر بالا است که اگر سینی های نشاء به درستی بر روی هم چفت نشوند و یا بر روی یکدگیر به راحتی بلغزند یا حرکت کنند، می تواند دسته بندی و چیدن آن ها بر روی یکدیگر را دشوار نمایید و در نتیجه مشکل نگهداری و حمل و نقل سینی نشاء برنج برای شما را به همراه داشته باشد.

در تصویر زیر بیرون زدگی و پله ایجاد شده سینی ها برای چفت شدن سینی های نشاء برنج موجود در فروشگاه اینترنتی فریدونکنار را مشاهده می کنید:

سینی نشا برنج راهنمای خرید سینی نشا برنج سینی نشا برنج مازندران سینی نشا برنج با کیفیت سینی نشا برنج ارزان قیمت

جمع بندی


همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد بررسی مجموع نکات اشاره شده در فوق برای انتخاب سینی نشاء برنج با کیفیت ملاک بوده و پس از بررسی این نکات و هزینه نهایی فروشنده می توانید بهترین گزینه برای خرید سینی نشاء برنج را انتخاب نمایید.

فروشگاه اینترنتی فریدونکنار با بیش از ۱۵ سال تجربه در تهیه، تولید و فروش سینی نشاء برنج و سایر ادوات کشاورزی بصورت ۲۴ ساعته در خدمت خریداران محترم و کشاورزان و شالیکاران عزیز کشورمان ایران بوده و همه روزه در تلاشیم تا بهترین محصولات و آموزش های کشاورزی را برای شما به ارمغان بیاوریم.

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده.

دیدگاه خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید!
دیدگاه شما با موفقیت ارسال شد. پس از تایید توسط مدیریت فروشگاه دیدگاه شما در لیست دیدگاه های این مطلب نمایش داده خواهد شد.