روش نگهداری طولانی مدت سینی نشا برنج

روش نگهداری طولانی مدت سینی نشا برنج

هر چند عمر سینی نشا برنج به کیفیت مواد، قالب تزریق، طراحی مهندسی، روش تزریق و سایر موارد دیگر بستگی دارد اما روش نگهداری و انبارداری سینی نشا برنج بعد از عملیات پرورش سینی نشا برنج برای استفاده مجدد در سال آینده بسیار اهمیت دارد که در ادامه به اهم این موضوعات اثر گذار در حفظ کیفیت و سلامت سینی نشا برنج می پردازیم.

  1. شستشوی کامل سینی نشا برنج با استفاده از آب تحت فشار، خیساندن و شستن با دست و با شستشو با ماشین مخصوص شستشوی سینی نشا برنج. این عمل ممکن است تاثیر خیلی زیادی بر روی حفظ کیفیت سینی نداشته باشد ولی سبب می گردد که مواد اضافی که عامل حفظ رطوبت و در نتیجه قارچی شدن محیط را از بین برده و مانع از انتقال آن به خاک نشا در سال آینده خواهد شد.

  2. بسته بندی سینی نشا در تعداد مشخص (ترجیحا ۱۰ یا ۱۵ عددی). این موضوع سبب حفظ فرم اولیه سینی شده و از ایجاد تابیدگی و قوزی در جعبه جلوگیری می نماید.از سوی دیگر کار شمارش سینی های نشا را تسهیل کرده و از پراکنده شدن سینی ها در اثر وزش باد در هنگام حمل و نقل جلوگیری می نماید.

  1. چیدن بسته های سینی نشا برنج در سطح کاملا صاف. لازم به ذکر است تعداد سینی هایی که روی هم چیده می شوند نباید از ۸۰ عدد بیشتر گردد تا از فشار وزن به سینی ها پایینی و دفرمه شدن آن ها جلوگیری گردد.

  2. محیط نگهداری بایستی حتما سایه (محیط مسقف) و ترجیحا خنک باشد. تمام جعبه های نشا موجود در ایران از مواد درجه ۲ بازیافتی که گاها درصدری از مواد غیر P.P و گاها مواد بادی دارند که در مقابل تابش نور خورشید بسیار حساس و آسیب پذیرند. لذا نگهداری در محیط مرطوب و دور از نور خورشید در افزایش عمر جعبه نشا برنج و حفظ کیفیت آنها بسیار تاثیر گذارند.

اگر چنانچه بهره برداران عزیز همین چند مورد ساده را در انبارداری سینی (جعبه) نشا برنج رعایت کنند، قادر خواهند بود عمر سینی ها را (هر چند کم کیفیت) تا بیش از ۵ سال و درصورت کیفی بودن سینی های نشا تا ۱۰ سال بالا برده و سبب کاهش هزینه تولید در کشت مکانیزه برنج گردند.

دیدگاه بازدیدکننده ها

محسن

سینی نشا سال پیش خریداری کردیم بسیار با کیفیت هستن برای سال جدید هم میخوایم ازشون استفاده کنیم خیلی ممنونم از کالاهای باکیفیتتون

1 سال پیش

صدرا حسینی

خواهش میکنیم جناب بسیار خوشحالیم که از کیفیت سینی نشا برنج ما راضی بودین

1 سال پیش

حسن

امکان ارسال سینی نشا برنج برای استان های جنوبی هم دارین؟

1 سال پیش

صدرا حسینی

سلام بله ارسال برای کل کشور بصورت باربری داریم. تعداد پایین هم بصورت تیپاکس قابل ارسال هست.

1 سال پیش

دیدگاه خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید!
دیدگاه شما با موفقیت ارسال شد. پس از تایید توسط مدیریت فروشگاه دیدگاه شما در لیست دیدگاه های این مطلب نمایش داده خواهد شد.